‘Modemerken onderschatten belang sociale media’

Modeontwerpers maken niet genoeg gebruik van sociale media als Twitter en Facebook. Dat stelt de ceo van Twitter, Dick Costolo.

Hoewel Twitter 160 miljoen geregistreerde gebruikers heeft, zijn er volgens Costole veel ontwerpers die de mogelijkheden van het platform niet optimaal benutten. Op sites als Facebook en Twitter kunnen ontwerpers hun producten promoten en de meningen van klanten peilen.

De aanpak van modemerken om een discussie over een product op gang te brengen blijkt het meest succesvol. Op die manier wordt volgens de ceo bijgedragen aan de naamsbekendheid van het merk. Dit in tegenstelling tot het opdringen van bepaalde producten door middel van advertenties en promotie, wat irritatie teweeg zou brengen.

Merken als Karl Lagerfield en Louis Vuitton zouden volgens netwerksite Bnet het minst gebruik maken van sociale media. Karl Lagerfield post hooguit één keer per maand een bericht op Twitter, terwijl het merk toch meer dan een half miljoen volgers heeft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!