‘Groei bol.com ontging arrogant Selexyz’

Boekwinkelketen Selexyz heeft de ambitie om online de beste zijn. In webwinkel bol.com heeft de retailer echter een serieuze concurrent. De afgelopen jaren heeft Selexyz echter niet veel aandacht gehad voor de snelle groei van bol.com. “Hier is wellicht de arrogantie van de macht aan de orde geweest”, zegt ceo Martthijs van der Lely van Selexyx in het novembernummer van RetailTrends dat vandaag verschijnt.

“Wij hebben tot aan 2009 alleen maar groei meegemaakt en pakten jaar in, jaar uit marktaandeel. Dat gold ook voor bol.com, die net als ons heeft geprofiteerd van een groeiende boekenmarkt ”, aldus Van der Lely. “Doordat het met ons goed bleef gaan, hadden we niet zoveel aandacht voor de stappen die bol.com maakte.”

De groei in de boekenmarkt is ondertussen niet meer, ondervindt de topman van Selexyz. “Dat merkt bol.com ook, vandaar dat ze hun aanbod ook uitbreiden. Dat doen ze goed. Wij kijken op onze beurt naar ons model. Wat ons onderscheidt is dat we er voor de volle honderd procent voor de boekliefhebber willen zijn.” 

Selexyz is online dé boekenspecialist, stelt Van der Lely. “Wij willen de lezer het beste bieden. In aanbod en koopervaring. We zijn de specialist, terwijl bol.com steeds breder opereert door ook andere entertainmentproducten te verkopen.”

Lees het interview met ceo Martthijs van der Lely van Selexyx in het novembernummer van RetailTrends, dat vandaag verschijnt. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. Een gratis proefnummer is verkrijgbaar via sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!