Omzetgroei voor retail

De verkopen op de Nederlandse retailmarkt trekken weer aan. Vooral de online retail laat forse groeicijfers zien. Dat meldt het CBS vandaag.

Na zeven kwartalen van krimp laten de afgelopen drie maanden een branchebrede groei zien van 1,4 procent ten opzichte van dezelfde periode aan jaar eerder. De webwinkels behaalden met een omzettoename van vijftien procent de hoogste groei in de branche. Ook in de eerste twee kwartalen van 2010 hadden de webwinkeliers de hoogste omzetgroei binnen de detailhandel.

Non foodwinkels boekten in het derde kwartaal van dit jaar een omzetgroei van 0,4 procent. In de zeven kwartalen daarvoor was er nog sprake van omzetverlies. Binnen de non foodsector groeide de omzet van winkels in consumentenelektronica en winkels in huishoudelijke artikelen het meest.

Doe-het-zelfwinkels en winkels in woninginrichtingartikelen hadden juist minder omzet dan een jaar eerder. Ook foodwinkels boekten meer omzet in het derde kwartaal. De omzetgroei van twee procent komt volledig op het conto van de supermarkten. Speciaalzaken in voedings- en genotmiddelen zetten juist minder om. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!