Nieuwe rolverdeling winkelketens

Moderetailers als H&M en Zara zijn belangrijke trekkers voor winkelgebieden. Voorheen waren dit warenhuizen als De Bijenkorf, V&D en HEMA. Dat blijkt uit de publicatie ‘Understanding Retail Destinations in the Netherlands’, van CB Richard Ellis.

In het onderzoek worden de ontwikkelingen in de zeventien belangrijkste Nederlandse winkelsteden beschreven. Volgens Richard Ellis hebben verschillende Nederlandse winkelbedrijven ondanks de economische recessie een expanderend beleid gevoerd.

Vooral H&M, Bestseller (Vero Moda, Only, Jack & Jones en Pieces) en Inditex (Zara en Bershka) hebben het aantal filialen in Nederland uitgebreid. Daarbij zijn nieuwe modeketens als Desiqual, Primark en New Look toegetreden tot de Nederlandse markt. De afgelopen jaren heeft daardoor een verschuiving plaatsgevonden binnen het trekkersaanbod.

De formules van de modewarenhuizen worden gekenmerkt door een sterk imago ingegeven door de snelle wisseling van het assortiment en een goede marketing. Uit de publicatie blijkt dat winkelketens in Nederland nauwelijks faillissement hebben moeten aanvragen. Wel hebben een aantal franchisenemers de deuren moeten sluiten. Voorbeelden hiervan zijn Streetone en Replay.
RetailNews

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!