Een flink deel van de smartphone-gebruikers is ontevreden over applicaties van hun favoriete merk of retailer. Bijna veertig procent van hen zegt niet blij te zijn met deze apps, zo blijkt uit onderzoek van Harris Interactive in opdracht van EffectiveUI. Een groot deel van dit ongenoegen wordt veroorzaakt door hoge verwachtingen van consumenten waaraan vervolgens niet wordt voldaan.
Ongeveer een derde van de smartphone-gebruikers heeft anderen verteld over zijn slechte ervaringen met bepaalde apps. Dertien procent zegt hierna niet langer apps van het merk in kwestie te downloaden. Tweederde van de ondervraagden heeft de applicatie daarentegen gedownload na aanbevelingen van anderen en bijna zestig procent heeft op zijn beurt favoriete applicaties aangeprezen aan zijn of haar vrienden.
Volgens EffectiveUI moeten merken beter inspelen op de behoeften van de consument bij het creëren van applicaties. "Organisaties moeten gaan begrijpen hoe ze het mobiele netwerk optimaal kunnen gebruiken, om de merkloyaliteit te versterken”, aldus ceo Rebecca Flavin. Het gemak waarmee de app gebruikt kan worden speelt hierbij een zeer grote rol.
Apps retailer stellen consument teleur
Gepubliceerd op 16 november 2010 om 00:00
Reacties 0