Nederland minder aantrekkelijk voor internationale ketens

Internationaal opererende retailketens geven minder prioriteit aan nieuwe winkels in Nederland. Ons land zakte twee plaatsen op een overzicht van Europese landen waar internationale retailers winkels willen gaan openen.

Stond Nederland vorig jaar op plaats negen, nu is dat de elfde positie. Dat blijkt uit een rapport van vastgoedadviseur CB Richard Ellis (CBRE).

Winkelketens willen in 20011 het liefst vestigingen openen in Duitsland, gevolgd door Polen en Frankrijk. CBRE vroeg ruim tweehonderd retailers die internationaal actief zijn, naar hun voorkeur.

Van de ondervraagde winkeliers beoogt ruim de helft minstens tien nieuwe winkels in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Modebedrijven Forever21 en Superdry gaven aan dat zij grote plannen hebben voor Europa.

Duitsland voert evenals vorig jaar de lijst aan. Wel brachten minder bedrijven een stem uit op onze oosterburen. Het aantal stemmen daalde van 47 procent in 2009, naar 41 procent dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!