Kantoorvakhandel besteedt te weinig aandacht aan marketing voor e-commerce
Gepubliceerd op 26 mei 2005 om 00:00
E-commerce heeft een grote vlucht doorgemaakt in de kantoorvakhandelbranche. Ook de kleinere vakhandel maakt steeds meer gebruik van webwinkels. Na de implementatie van een internetwinkel wordt echter te weinig gedaan om omzet te creeeren, waardoor het aantal online bestellingen te weinig groeit. Dit komt vaak door een gebrek aan tijd en middelen. Dit is volgens Marco van den Bosch van Digital Channel niet nodig. Iedere aanbieder van e-commerce oplossingen heeft tegenwoordig een groot aantal marketingtools waarmee de resultaten met relatief lage investeringen aanzienlijk kunnen verbeteren. Het creeren van bestellingen is volgens Van den Bosch bittere noodzaak. `Fabrikanten kiezen steeds vaker voor dealers met veel traffic op hun site. Weet je dat door middel van voldoende inspanningen, zoals het versturen van nieuwsberichten, te activeren, dan zie je dat de traffic al snel verdriedubbelt`, aldus Van den Bosch. `Maar het MKB is echt een zorgenkindje als het om e-commerce gaat. Men is te veel te passief ten aanzien van marketinguitingen.` Een aantal systemen die kunnen helpen bij het opzetten en beheren van een bestelsite zijn het PBSeasy-concept (voor data), QuantoreSupplyChannel, Easy Order van e-Buzz en ASP.
Reacties 0