Retailers moeten hun klanten op elk kanaal een compleet pakket van prijs, productinformatie en koopervaring bieden. Dit om te voldoen aan de eisen van de stijgende groep omnichannel-klanten. In het onderzoeksrapport ‘Unified Retailing – Breaking Multichannel Barriers’ dat Hybris en IDC presenteerden, wordt deze nieuwe groep klanten geïdentificeerd.
Hybris, leverancier van multi-channel-, communicatie- en e-commerce-software, geeft aan dat multichannel-klanten plaats maken voor omnichannel-klanten. De multichannel-consument spendeert gemiddeld vijftien tot dertig procent meer bij een retailer dan klanten die maar één kanaal gebruiken. IDC Retail Insights schat in dat ruim twintig procent van de omnichannel-consumenten meer uit geeft dan de gemiddelde multichannel-klant, loyaler is, en andere potentiële kopers beïnvloeden om bij die specifieke retailer te kopen.
Omnichannel-klanten verwachten van retailers op elk moment via elk kanaal ondersteuning. Ze oriënteren zich op het web, bestellen telefonisch en stellen een vraag via Twitter. Ariel Lüdi, ceo van Hybris: “Dit onderzoek van IDC geeft duidelijk weer hoe snel multi-channel zich ontwikkelt naar een dynamische omgeving waar retailers een volledige ondersteuning van technologie en procesintegratie op alle verkoopkanalen moeten bieden.”
Omnichannel-consument rukt op
Gepubliceerd op 2 december 2010 om 00:00
Reacties 0