'Louter duurzame huismerkproducten'

Supermarkten moeten binnen vijf jaar alleen nog duurzame huismerkproducten verkopen. Dat wil de Christenunie. Hierop is de politieke partij een campagne gestart waarbij het steun krijgt van een groot aantal maatschappelijke groepen. 

De nieuwe website www.eerlijkesupermarkten.nl staat centraal in de campagne. Deze wordt vanmiddag gelanceerd wanneer Tweede Kamerlid Joël Voordewind samen met andere organisaties een oproep overhandigt aan staatssecretaris Knapen van Ontwikkelingssamenwerking. Op de website kan de consument een petitie ondertekenen voor eerlijk geproduceerde huismerken .

De Christenunie werkt voor de campagne samen met Fairfood, ICCO, Oxfam, Novib, Cordaid en Stop the Traffic.

Het CBL meent dat de Christenunie onderschat wat er momenteel al gedaan wordt door supermarkten aan verduurzaming van hun huismerken. "Over vijf jaar zijn huismerken veel duurzamer dan nu", aldus Marc Jansen van het CBL in het Radio 1-journaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!