Supermarktketen Jumbo is het populairste retailmerk van 2010. Dit blijkt uit het jaarlijkse Brand Momentum-onderzoek. Het bureau meet de huidige en toekomstige populariteit van tweehonderd merken in Nederland.
Jumbo is dit jaar onder retailers de grote winnaar. De supermarktketen staat bij 32 procent van de consumenten bovenaan. Onder de zogeheten prosumers, mensen die de voorhoede vormen in de groep consumenten, heeft bijna de helft de supermarktketen op plaats één.
Jumbo heeft, op de iPhone na, ook de hoogste score van alle gemeten merken. Zij weten met hun ‘7 Zekerheden’ een plek bij de consument te veroveren. Ook concurrent AH slaagt er dit jaar weer in om het vertrouwen hoog te houden.
DA is de grootse verliezer in de categorie retail. Hoewel het qua vertrouwen goed zit laten zowel consumenten als prosumers ondubbelzinnig weten dat het merk in hun ogen een neergaande beweging doormaakt.
Klik hier voor het gehele overzicht.
'Jumbo populairste retailmerk'
Gepubliceerd op 9 december 2010 om 00:00
Reacties 0