Techniek tien procent webshops laat te wensen over

De bereikbaarheid van tien procent van de Nederlandse webwinkels was afgelopen maand van een belabberd niveau. Dit blijkt uit onderzoek van Watchmouse, die tussen 6 november en 6 december de bereikbaarheid van 91 webwinkels en de laadtijd van deze sites onder de loep nam.

Hierbij scoort het merendeel bij de uptime de industriestandaard van 99,9 procent. Uptime is een periode waarin het systeem (de server) waar een website op wordt gehost naar behoren functioneert, en de website dus bezocht kan worden. Toch viel er ook een behoorlijke groep buiten de categorie ‘acceptabel’. Ze scoren 99 procent uptime of lager. De metingen werden overdag én ‘s nachts gedaan.

De bereikbaarheid en laadsnelheid van een webwinkel zijn van grote invloed op de omzet. Wanneer een site er langer dan een halve seconde over doet om te laden wordt deze al als langzaam ervaren, voor kopende klanten een argument om de winkel te verlaten nog voor het aankoopproces is afgerond.

De sites die slecht scoorden zijn:

Site Percentage bereikbaar

Tijd niet bereikbaar

Bestelmaar.nl 98,97

7 uur, 40 minuten

Bol.com 98,94

7 uur, 53 minuten

Dixons.nl 98,53

10 uur, 56 minuten

Ritel.nl 98,25

13 uur, 1 minuut

Dynabyte.nl 98,15

13 uur, 46 minuten

Plutosport.nl 97,77

16 uur, 35 minuten

Mycom.nl 97,05

21 uur, 57 minuten

AnyMobile 96,47

1 dag, 2 uur, 16 minuten

Yvesrocher.nl 96,47

1 dag, 2 uur, 16 minuten

Zester 96,26

1 dag, 3 uur, 50 minuten

Telepoint 73,87

8 dagen, 2 uur, 24 minuten


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!