Calvé wint Gouden Loeki met 'Pietertje'

Calvé heeft met 'Pietertje', het reclamespotje voor zijn pindakaas, de Gouden Loeki gewonnen. Het spotje, met Pieter van den Hoogenband in de hoofdrol, werd door het publiek gekozen als het beste reclamespotje van het jaar.

In het spotje is Van den Hoogenband te zien, die op zevenjarige leeftijd wordt gewisseld bij het voetballen omdat hij er niet veel van kan. Uiteindelijk komt het toch nog goed met de sportieve loopbaan van de atleet als hij het water ontdekt. In het laatste shot van het spotje is hij uitgegroeid tot Olympisch zwemkampioen.

Het is niet het eerste nostalgische sportspotje waarmee Calvé scoort. Eerder deed het merk hetzelfde met het spotje rond schaatser Evert van Benthem. Tevens was er een campagne rond toenmalig bondscoach Dick Advocaat. Calvé was één van de ruim dertig genomineerden, waaronder ook Albert Heijn, Heineken en bol.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!