Touch and Buy gaat tweehonderd webwinkels een stand geven in een evenementenhal in Rijswijk. Zij kunnen vloeroppervlak huren waarop zij hun producten kunnen tonen. Er wordt overigens niets verkocht.
Tot nu hebben zich ongeveer 25 webwinkeliers gemeld voor de toonruimte. "Dit moeten er eind maart, als we open gaan, zo’n honderd zijn. Maar we hebben capaciteit voor ruim het dubbele aantal webshops", aldus Irene Heikens, nauw betrokken bij het concept van ondernemer Henk van der Straaten.
Touch and Buy biedt uitkomst aan webshoppers die een product eerst willen zien voordat ze tot aanschaf overgaan. "Zo ken ik een meubelmaker in Ootmarsum, die kuipstoeltjes maakt. Wie in de Randstad woont en niet helemaal naar Twente wil afreizen om die stoeltjes te zien, kan voor de aanschaf bij ons terecht", aldus Heikens.
Naast het gerichte koperspubliek denkt Heikens ook funshoppers te trekken. Volgens de huidige planning zullen de showrooms voor webwinkeliers open gaan op vrijdag, zaterdag en zondag. Webwinkeleigenaren kunnen ook gastvrouwen inhuren, zodat ze niet steeds zelf in hun 'showroom' hoeven te staan.
Anders dan de naam doet vermoeden, zijn de producten op de stands niet te koop. Er komt wel een website die linkt naar de webwinkels die stands bij Touch and Buy huren.
Touch and Buy maakt webwinkels tastbaar
Gepubliceerd op 22 december 2010 om 00:00
Reacties 0