BMW wil met een nieuwe reclamespot een blijvende indruk achter laten op bioscoopbezoekers. De commercial van BMW die in Duitse filmzalen te zien is, ‘brandt’ het logo van het Duitse automerk op het netvlies van bezoekers. De techniek geeft hetzelfde effect als wanneer men in de zon kijkt en de schaduw van de zon even op het netvlies blijft hangen.
In een aantal Duitse bioscoopzalen werd een tweedescherm voor het eigenlijke projectiescherm geplaatst. Daartussen komen een sterke lamp en uitgesneden logo van BMW. In het spotje flitst de lamp een keer, waarna de bioscoopgangers worden gevraagd de ogen te sluiten. Op dat moment zien ze het BMW-logo op hun netvlies, dat langzaam in paarse en groene kleuren vervaagt.
Volgens critici zou de reclame schade aan het netvlies toe kunnen brengen. Enkele neurofysiologen ontkenden dit door te zeggen dat een korte lichtflits geen schadelijke gevolgen heeft voor het netvlies. Voorlopig is de advertentie alleen in een beperkt aantal Duitse filmzalen te zien.
BMW ‘brandt’ logo op netvlies
Gepubliceerd op 22 december 2010 om 00:00
Reacties 0