BMW ‘brandt’ logo op netvlies

BMW wil met een nieuwe reclamespot een blijvende indruk achter laten op bioscoopbezoekers. De commercial van BMW die in Duitse filmzalen te zien is, ‘brandt’ het logo van het Duitse automerk op het netvlies van bezoekers. De techniek geeft hetzelfde effect als wanneer men in de zon kijkt en de schaduw van de zon even op het netvlies blijft hangen.

In een aantal Duitse bioscoopzalen werd een tweedescherm voor het eigenlijke projectiescherm geplaatst. Daartussen komen een sterke lamp en uitgesneden logo van BMW. In het spotje flitst de lamp een keer, waarna de bioscoopgangers worden gevraagd de ogen te sluiten. Op dat moment zien ze het BMW-logo op hun netvlies, dat langzaam in paarse en groene kleuren vervaagt.

Volgens critici zou de reclame schade aan het netvlies toe kunnen brengen. Enkele neurofysiologen ontkenden dit door te zeggen dat een korte lichtflits geen schadelijke gevolgen heeft voor het netvlies. Voorlopig is de advertentie alleen in een beperkt aantal Duitse filmzalen te zien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!