Zestig procent van de Nederlanders met een Nokia-telefoon is veertig jaar of ouder. Het Finse merk verliest zijn hippe imago mede dankzij de opkomst van Blackberry, Apple en Samsung.
Dat concludeert Telecompaper na onderzoek onder 14 duizend respondenten. Samsung doet het goed onder jongeren. Eén op de drie jongeren tussen de 15 en 18 jaar heeft een telefoon van het Koreaanse merk.
Nokia is het favoriete merk onder mobiele bellers van veertig jaar en ouder. Onduidelijk is uit welk jaar de telefoons van de respondenten komen. Smartphones blijken populair onder hoog opgeleide mannen, die hun baas laten betalen voor de mobiele dataverbinding. “Consumenten met een Apple of HTC-smartphone geven gemiddeld meer uit aan hun telefoon. Deze merken trekken een ander publiek dan de kopers van Nokia, Samsung, Sony Ericsson en LG”, aldus Telecompaper.
Het onderzoek laat zien dat 36 procent van de gebruikers hun mobiele lijn via internet aanschaffen. Vooral abonnementen worden op webwinkels afgesloten.
Nokia populair onder veertigplussers
Gepubliceerd op 22 december 2010 om 00:00
Reacties 0