Procter & Gamble en Beiersdorf denken er beide over een bod uit te brengen op Sanex. De divisie voor persoonlijke verzorgingsmiddelen is door eigenaar Unilever in de etalage gezet. Dit concern moet Sanex verkopen van de Europese Commissie om toestemming te krijgen voor de overname van onderdelen van Sara Lee. Zolang Sanex onderdeel is van die koop, leidt de acquisitie volgens de EC tot te veel overlappingen op de markt voor persoonlijke en huishoudelijke verzorging.
Unilever zou Sanex volgens analisten voor een bedrag van 300 miljoen euro kunnen verkopen. Het concern is met merken als Axe, Dove en Rexona al actief in dezelfde markt als Sanex, al zien ze de gedwongen verkoop toch als een tegenvaller. Het idee achter de overname was juist dat Unilever producten in alle prijscategorieën zou kunnen leveren. Met de verkoop blijft er geen merk over wat in dezelfde prijscategorie van Sanex valt.
P&G en Beiersdorf in race voor Sanex
Gepubliceerd op 27 december 2010 om 00:00
Reacties 0