Nederlandse consument steeds kritischer op food

Komend jaar zullen veel consumenten hun houding ten opzichte van food veranderen. Dat verwacht trendwatcher Marjan Ippel, zo schrijft Distrifood online. Volgens Ippel worden klanten kritischer en wil men duidelijkheid over het voedsel dat in hun mandje ligt. Een belangrijke trend die Ippel 'punk in food' noemt.

"De consument is in de afgelopen jaren totaal vervreemd geraakt van zijn eten. Leugens op verpakkingen, voedselschandalen, enge ziektes onder beesten. We pikken het niet meer en willen meer te zeggen krijgen over ons voedsel; daar strijden de punks in food voor", aldus de trendwatcher. "We moeten onze producent in de ogen kunnen kijken, zodat je iemand kunt aanspreken als het eten slecht is."

Volgens Ippel zal het aanbod komend jaar steeds meer vanuit de regio en seizoensgebonden zijn. "In Frankrijk waren dertig jaar geleden al grote hypermarchés, maar opvallend is dat daar altijd plaats is gemaakt voor de streekleverancier", aldus Ippel. "Die runt een soort shop-in-shop. Nederlanders willen dit ook, mits het hen gemakkelijk wordt gemaakt om te kopen en koken", aldus Ippel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!