Prijsvergelijking AH/C1000 onjuist

De campagne waarin Albert Heijn zich vergelijkt met C1000 in kranten, abri's en de eigen website bevat onjuistheden. Wanneer deze worden rechtgetrokken is C1000 mogelijk juist iets goedkoper dan Albert Heijn.

De prijsvergelijking wordt gevoerd onder de noemer ‘Albert Heijn is goedkoper dan je denkt’. Vorige week stond de vergelijking ook in de dagbladen en verscheen het op borden langs de weg. Dagblad De Pers liep de prijsvergelijking na en trof twee verschillen aan. Zo kost de Croky Chips Bolognese volgens de campagne 0,89 euro bij C1000 en 0,75 euro bij AH. Het dagblad trof de zak bij C1000 echter voor 0,85 cent aan. Bovendien was het een grotere zak met chips (200 tegen 175 gram).

Ook de prijs van de Douwe Egberts Aroma Rood Snelfilter is onjuist. In de campagne kost deze bij beide supers 3,61 euro, terwijl deze bij C1000 voor 3,54 euro in het schap staat. Daarnaast meldt de website Uwsupermarkt.nl nog een verschil in de prijs bij Listerine, die bij C1000 geen 6,29 euro kost, maar 5,32 euro, hetzelfde als bij Albert Heijn.

Albert Heijn geeft de fout met de Croky-chips toe, maar blijft verder achter de campagne staan. "De prijs voor Croky is een slordigheid die we gaan corrigeren. Ik geloof niet dat er andere fouten zijn gemaakt. C1000 heeft alles zo grondig nagekeken, dat andere fouten er wel waren uitgepikt. Dat jullie toch prijsverschillen zijn tegengekomen, kan te maken hebben met dat C1000 met franchisers werkt die hun eigen prijsbeleid voeren", aldus Albert Heijn in een reactie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!