‘Sligro kan winstgevendheid fors verbeteren’

Supermarkt- en groothandelsbedrijf Sligro kan de komende drie jaar zijn winstgevendheid met vijftig procent verbeteren. Dit komt vooral door de aantrekkende voedingsmiddelenmarkt.

Dat stellen beursanalisten van Petercam in een advies over het fonds Sligro Food Groep, aldus De Financiële Telegraaf. Ondanks het negatieve vertrouwen van consumenten verwachten de analisten dat ze bereid zijn meer voedingsmiddelen te verkopen.

Bovendien heeft Sligro zijn commerciële slagkracht en efficiëntie verbeterd, aldus Petercam. De combinatie van een positieve ontwikkeling van de verkoop en een verlaging van de productiekosten kan leiden tot records in de winstmarge in 2012 en 2013.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!