Omzetgroei voor supermarkten

De omzet van de Nederlandse supermarkten is afgelopen jaar met 1,2 procent toegenomen tot 31,42 miljard euro. Het aantal bezoeken in 2010 is met 0,2 procent gestegen terwijl de omzet per kassabon met één procent groeide van 21,89 euro in 2009 naar 22,10 voor 2010.

De laatste drie weken van het jaar, inclusief de feestdagen, kwam de omzet uit op 2,02 miljard euro, een stijging van 4,4 procent ten opzichte van 2009. Dit is mede veroorzaakt door de extra activiteiten die de supermarkten voor de feestdagen ontwikkelen zoals extra assortiment (met name premium eigen merken), communicatie, aankleding winkel en proeverijen. 

Van elke Euro uitgegeven in de supermarkt is in 2010 16,4 procent middels een aanbieding verkocht. In 2009 was dit 14,7 procent. De laatste maanden stabiliseert de groei van de promotieverkopen echter. Vooral in januari en september wordt er veel met prijzen gestunt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!