Eyelove zwicht voor eis Hans Anders

John Keijsers, oprichter van optiekketen Eyelove, zal de naam Hans Anders niet meer in commercials van zijn nieuwe bedrijf gebruiken. Die afspraak maakten beide partijen tijdens een kort geding in de Rotterdamse rechtbank.

Met de afspraak ontloopt John Keijsers, de voormalig eigenaar van Hans Anders, een hoge dwangssom. Hans Anders stapte naar de rechter, omdat de keten de campagne van de nieuwe concurrent misleidend en verwarrend vond. Het nieuwe concept Eyelove verkoopt in drogisterijen goedkope kopieën van bestaande brillen. Keijsers ontleent in de reclames autoriteit aan zijn jarenlange ervaring bij Hans Anders.

“We hebben nu drie weken om met een andere formulering te komen, anders begint het hele circus opnieuw", meldt Keijsers aan het Financieele Dagblad. De rood en witte bedrijfskleuren mogen blijven, evenals de wandmeubels in de winkels. Omdat beiden te veel zouden lijken op de merkuitstraling van Hans Anders, maakte het bedrijf hier eerder al bezwaar tegen. Keijsers ziet ook de voordelen in van het korte geding. “Door de publiciteit rond de rechtzaak is Eyelove een stuk bekender geworden. Dat hoef ik niet meer uit eigen zak te betalen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!