Modemagnaat Roland Kahn wil de modeformule M&S de komende jaren naar duizend winkels uitbreiden. "Er zijn niet zo heel veel vrouwen boven de dertig die nog maat 36 hebben. Wij gaan ervoor zorgen dat deze Nederlandse vrouw zich nog aantrekkelijker en verleidelijker kan kleden", aldus Kahn in een interview op BNR nieuwsradio.
Excellent Retail Brands groep (ERB), het retailbedrijf van Kahn, kocht M&S afgelopen december van Maxeda. Momenteel heeft de vrouwenmodeketen 417 winkels in Europa, waarvan honderddertig in Nederland. Dit aantal moet volgens Kahn flink gaan groeien.
"In het buitenland heeft M&S een beter imago dan hier. In Nederland is er te lang een wisselend beleid geweest en ik zie enorme kansen voor de keten", aldus de eigenaar. Kahn denkt dit te gaan doen door duidelijke keuzes te maken in de collecties en zich te focussen op wat de klant nu precies wil. "De M&S-vrouw koopt eerst kleding voor haar man en kinderen en dan pas voor zichzelf. Maar dit betekent niet dat zij er niet leuk uit wil zien."
Reacties 0