Acties maken voor retailers een belangrijk deel uit van de omzet, traffic en winst. Daarom zijn verbeteringen in het actieproces meer dan welkom, aldus Rapid Circle, een adviesbureau dat zich bezighoudt met technologie, communicatie en marketing.
“Retailers vinden dat dit actieproces of promotieproces op veel plekken kan verbeteren en dat het te veel druk op andere commerciële doelen legt”, meent het adviesbureau. “Aan de ene kant resulteert het verbeteren van het actieproces in minder fouten, kortere doorlooptijd, flexibeler kunnen omgaan met wijzigingen op het laatste moment en in lagere kosten.”
Door de inzet van slimme ICT helpt Rapid Circle retailers met besparingen van meer dan een miljoen euro per jaar. “We kunnen zo vijftien tot veertig procent op de totale uitgaven van personeelskosten plus fees van externe mensen en bureaus bezuinigen en meer dan vijftig procent besparen op doorlooptijd. Dit wordt binnen een jaar terugverdiend.”
‘Retail kan veel winnen in commerciële proces’
Gepubliceerd op 12 januari 2011 om 00:00
Reacties 0