Het instellen van mobiele verkooppunten heeft bij Disney Store geleid tot een sterke stijging in de verkoopcijfers. Dat liet de retailer weten tijdens het jaarcongres van de National Retail Federation in New York.
Disney is zijn vestigingen aan het moderniseren om zo de ‘Disney magie’ te verhogen. De retailer maakt bij het nieuwe concept gebruik van Oracle Retail software. Hierdoor kunnen werknemers van Disney Store met een aangepaste iPod touch de bestellingen van klanten opnemen. De verkoop kan vervolgens door middel van een pinpas of creditcard op de plek zelf worden afgerond, of door middel van een geprinte bon contant bij de kassa worden voldaan.
“Dat gemak van winkelen heeft bijgedragen aan het stimuleren van de verkoop en het verhogen van de winstmarge met ruim twintig procent”, aldus Stephen Finney, voorzitter van Disney Store-winkelketen. De retailer voorziet de getransformeerde vestigingen ook van digitale marketing, die van een centrale locatie naar de vestiging wordt gestuurd. Zo ontvangt elke winkel up-to-date informatie die betrekking heeft op de plaatselijke gebeurtenissen in de retailsector.
De vernieuwingen zijn nu in vijftig vestigingen gerealiseerd, maar Disney is hard op weg ook de overige driehonderd vestigingen te transformeren. De retailer heeft ook forse plannen om uit te breiden: In 2011 worden er 25 Disney Stores geopend, waarvan elf in Noord-Amerika en tien in Europa. De rest van de locaties maakt de retailer in de loop van het jaar bekend.
Disney Store profiteert van mobiele verkooppunten
Gepubliceerd op 17 januari 2011 om 00:00
Reacties 0