De Utrechtse stad Veenendaal is pilotstad voor het HBD-project ‘Het Nieuwe Winkelen: de binnenstad van de toekomst’. “Het nieuwe winkelen is een revolutie in de detailhandel, zoals dat eerder het geval was met de opkomst van warenhuizen en de zelfbediening”, meldt Jan Willem Janssen, adviseur innovatie bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). “De consument gebruikt steeds vaker meerdere kanalen voor één enkele transactie. Mobile en social media liggen in het verlengde van elk van deze kanalen en bieden rechtstreeks toegang tot het dagelijkse leven van klanten. Dat is de kern van het nieuwe winkelen.”
De binnenstad van Veenendaal voldoet volgens het HBD in alle opzichten aan bovenstaand profiel en wordt daarom gezien als de meest ideale kandidaat voor dit project. “De ondernemers in Veenendaal, verenigd in het Platform Binnenstadmanagement, zien de mogelijkheden en de kansen voor de toekomst en willen graag in samenwerking met de gemeente Veenendaal en de Stichting Promotie Veenendaal starten met dit project”, aldus het HBD.
Het project is hier te volgen. Lees meer hierover in het januarinummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. Vraag een proefnummer aan via sales@retailtrends.nl.
Veenendaal pilotstad in multichannelproject
Gepubliceerd op 18 januari 2011 om 00:00
Reacties 0