'Jongeren ongevoelig voor reclame op social media'

Jongeren gaan nauwelijks in op aanbiedingen die hen worden gedaan via sociale netwerksites. Dit blijkt uit het woensdag verschenen onderzoek ‘Jongeren over reclame op sociale netwerksites’ van NJR en de Consumentenautoriteit, gehouden onder 830 jongeren van het NJR panel.

Bijna alle jongeren hebben een profiel op een of meerdere sociale netwerksites. Meer dan de helft van hen besteedt hier meer dan anderhalf uur per dag aan. Tien procent zegt zelfs vijf tot tien uur per dag aan hun sociale netwerk te wijden.

In het onderzoek is gekeken naar drie verschillende manieren waarop bedrijven jongeren proberen te bereiken en beïnvloeden, via groepen en spelletjes die verbonden zijn aan een bepaald product of merk en via privéberichten. Het lijkt erop dat jongeren deze reclamestrategieën negeren of, wanneer zij er zelf voordeel bij hebben, gebruiken. Zo heeft 63 procent van de jongeren zich aangesloten bij een groep die verbonden is aan een bepaald product of merk. Zes op de tien jongeren ontvangt aanbiedingen via deze groep en bijna een kwart van hen gaat hier op in.

Slechts acht procent van de jongeren gaat in op aanbiedingen die zij, vaak ongevraagd, ontvangen na het spelen van een spelletje op een social networksite. Aanbiedingen die jongeren gedaan wordt via privéberichten, zonder dat de jongeren eerst een spel hebben gespeeld of anderszins met een bedrijf in aanraking zijn gekomen, zijn met een aankooppercentage van vijf procent nog minder effectief.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!