China maakt kennis met WE

Modeformule WE opent vandaag zijn allereerste vestiging in China, om morgen meteen met de tweede vestiging te volgen. In Shanghai en Chongqing maken de inwoners als eerste kennis met de formule, maar meer winkels volgen snel; over vijf jaar zouden er in China maarliefst 200 WE Stores zijn. Ketens als H&M, Zara en Esprit maken China een explosieve groei door, en WE springt in op deze trend.

De formule heeft als doel gesteld de komende vijf jaar ook de omzet te verdubbelen. “Daarbij helpt de uitbreiding in China enorm”, aldus ceo WE Wouter Kolk.” De winkel in Shanghai heeft een oppervlakte van 2000 vierkante meter, terwijl de tweede winkel in Chongqin 1500 vierkante meter telt.

In de Chinese WE Stores worden de WE Men, Women, Boys en Girls collecties aangeboden. “Deze collecties zijn grotendeels gelijk aan wat we in Europa bieden”, vertelt Wouter Kolk. “Wel zijn de collecties aangepast aan de Chinese markt. Het gaat daarbij om maatvoering en seizoensinvloeden. Door de bank genomen zijn de Chinese WE Stores vijftien procent groter dan de gemiddelde Europese flagship store van WE. Om die reden zijn de collecties voor China deels aangevuld. Wij willen wereldwijd hetzelfde beeld uitstralen. Onze Noord-Europese stijl zie je dan ook absoluut terug in China.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!