De Britse webshop ASOS heeft zijn omzet de afgelopen drie maanden met 59 procent zien stijgen. Dat schrijft de Britse krant Telegraph. De internationale verkopen van de fashion retailer namen daarnaast met 156 procent toe, na het lanceren van sites in de Vereningde Staten, Duitsland en Frankrijk, eind vorig jaar.
Volgens Rob Bready, topman bij 'As seen on screen', is het succes simpel te verklaren. "De site is mooi en makkelijk in gebruik en we rekenen geen bezorgkosten." De webshop, die oorspronkelijk startte met het kopiëren van items gezien bij filmsterren, voegt inmiddels wekelijks 1500 nieuwe producten toe aan de collectie. "Onlangs hebben we onze slogan van 'The Online Fashion Store' veranderd naar 'Discover Fashion Online', vanwege de omvang van ons aanbod", aldus Bready.
Deze maand wil de fashion retailer de eerste volledig geïntegreede Facebook Store van Europa openen, waar klanten de mogelijkheid krijgen producten te kopen, zonder hun sociale netwerk te verlaten.
De Facebook-applicatie van de moderetailer is gebouwd door Usablenet, het bedrijf wat ook de mobiele site van Asos voor zijn rekening nam. Binnen de app is het complete assortiment van Asos verkrijgbaar. De collectie wordt wekelijks geactualiseerd met ongeveer 1300 nieuwe artikelen.
"Facebook bezorgt ons miljoenen bezoekers en miljoenen Britse ponden", aldus Asos’ e-commerce directeur James Hart, die daarnaast kenbaar maakt dat er geen echte targets voor de Facebook shop zijn gesteld. "Maar in theorie zorgen minder clicks en dus minder drempels om iets te kopen voor hogere conversie. We moeten zien of het tot extra verkopen leidt."
Reacties 0