Groupon zet eerste stap in Chinese markt

De Amerikaanse groepskortingwebsite Groupon gaat een joint venture aan met het Chinese Internet bedrijf Tencent. Dat heeft een insider van de Chinese onderneming bevestigd aan de lokale media, zo schrijft China Retailnews. De gezamenlijke webshop zal naar verluid deze maand worden gelanceerd.

Tot nu toe kocht Groupon in markten buiten de Verenigde Staten de grootste soortgelijke website op, om uit te breiden. Zo heeft het bedrijf zich in Hong Kong, Taiwan en Singapore gesetteld. Met de joint venture slaat Groupon een nieuwe weg in en wordt de concurrentie intenser.

Groupon heeft als doel in mei de grootste website voor groepskortingen in China te zijn. Eind 2010 waren er in China 2612 websites voor groepen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!