Belgen verkiezen de Aldi boven Carrefour. Dit blijkt uit een onderzoek van het zogeheten onderzoeks- en informatiecentrum van de verbruikersorganisaties (OIVO).
In de uitkomst van het onderzoek staat Aldi op de tweede plaats, ver achter koploper Colruyt, voor het tweede jaar op rij de populairste supermarkt in België. Het afgelopen jaar heeft ruim de helft (57 procent) van de Belgen een Colruyt-vestiging bezocht. Deze formule heeft volgens OIVO het positiefste imago onder consumenten. Colruyt is vooral populair bij Nederlandstalige gezinnen uit de hogere sociale groepen.
Aldi zit qua imago dicht tegen Colruyt aan, aldus het onderzoek. 37 procent van de Belgen bezocht het afgelopen jaar een Aldi vestiging. Consumenten die graag naar Aldi gaan, behoren voornamelijk tot de lagere sociale groepen en hebben vaak jonge kinderen.
Nummer drie Carrefour glijdt steeds verder af van de verwachtingen van de consument. 34 procent van de Belgen bezocht het afgelopen jaar een Carrefour-vestiging.
'Aldi populairder dan Carrefour'
Gepubliceerd op 24 januari 2011 om 00:00
Reacties 0