Duitse reclamemarkt maakt weer lichte groei door

Na jaren van achteruitgang lijkt de Duitse reclamemarkt zich nu te herstellen. De reclamebestedingen zullen in 2004 naar verwachting 2% hoger zijn dan in 2003 en uitkomen op ruim 29 miljard euro. Dat bedrag is inclusief productiekosten, mediabestedingen en salarissen. Volgens Nielsen Media Research zijn de uitgaven aan reclame in het eerste halfjaar van 2004 met 6,5% gestegen. Dagbladen vertoonden een groei van 12,4% en tijdschriften 5,1%. Volgens cijfers van ZenithOptimedia blijft Duitsland dit jaar met een groei van 2,6% achter bij het gemiddelde in Europa van 4,2%. Televisie is in Duitsland goed voor 42% van de mediabestedingen, dagbladen voor 25,3%, consumententijdschriften voor 21,7%, radio voor 5,4%, billboards voor 3,2% en vakbladen voor 2,4%. De grootste adverteerders in Duitsland waren in de eerste helft van 2004 Lidl met een budget van 156 miljoen euro, Aldi met 119 miljoen, Media Markt met 103 miljoen, C&A met 71 miljoen, McDonald`s met 56 miljoen, Schlecker Drugstores met 66 miljoen, Saturn met 46 miljoen, Plus Discount Stores met 42 miljoen, Premiere Pay-TV met 37 miljoen en Penny Discount Stores met 31 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!