Consument ergert zich aan apathische webwinkelier

Webwinkeliers die niet reageren bij een melding van een online miskoop; Nederlandse webshoppers irriteren zich er mateloos aan. Iets meer dan de helft van de consumenten (52 procent) vindt dit de grootste ergernis bij online shoppen.

Dit blijkt uit een onderzoek naar de online aankoopervaringen van ruim drieduizend consumenten, uitgevoerd door online onderzoeksbureau Peil.nl, in opdracht van PayPal.

Andere ergernissen zijn het zelf opdraaien voor de retourzending en bijbehorende verzendkosten (21 procent) en het gevoel dat de webwinkelier de verantwoordelijkheid voor de afwijking van het product van zich afschuift (achttien procent). Ook het terugkrijgen van kortingsbonnen in plaats van geld (tien procent) van de webshop waar de miskoop is gedaan wordt als meest teleurstellend ervaren.

Een vriendelijke, snelle reactie van een webwinkel wordt het meest gewaardeerd (43 procent) door consumenten die te maken krijgen met een online miskoop. Ook oogst een verantwoordelijke verkoper die niet discussieert over de schuldvraag veel lof (36 procent). Een snelle teruggave van het geld vindt zeventien procent van de consumenten het prettigst. Voor vijf procent is een gratis antwoordnummer voor retourzendingen de meest gewaardeerde geste van een webwinkel bij een online miskoop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!