Marks & Spencer verslaat andere retailers op het gebied van m-commerce. De keten biedt mobiele consumenten, volgens een onderzoek van eDigitalResearch, een praktische m-commerce site, waardoor de algemene klanttevredenheid op 88,8 procent uitkomt.
De algemene klanttevredenheid verhoogt volgens het onderzoeksbureau wanneer de retailer in het mobiele kanaal investeert. M-commerce heeft echter nog een aanzienlijke weg te gaan, wil het in de buurt komen van het populariteit van de e-commerce.
"Dankzij de stijgende populariteit van smartphones, ontwikkelen steeds meer retailers m-commerce sites, waardoor consumenten ook onderweg hun inkopen kunnen doen”, verklaart Derek Eccleston, research director bij eDigitalResearch. “Er is nu sprake van een MEcommerce revolutie, waarin consumenten bepalen hoe, waar en wanneer ze willen winkelen. Het shoppen via een mobiele telefoon moet daarom snel en eenvoudig zijn, maar wel dezelfde functionaliteiten en lay-out bieden als de sites die op de computer bezocht worden.”
Enkele retailers, zoals Waitrose, kwamen slecht uit het onderzoek. De sites waren volgens eDigitalResearch verwarrend en producten waren moeilijk te vinden. Optimalisering van alle kanalen zou bij retailers daarom hoog op de agenda moeten staan. “Consumenten verwachten online minstens dezelfde service en hetzelfde gemak als in de winkelstraat.”
Marks & Spencer loopt voorop met m-commerce
Gepubliceerd op 2 februari 2011 om 00:00
Reacties 0