Consument kent zijn rechten beter

Consumenten komen vaker voor zichzelf op als zij te maken krijgen met bedrijven die het niet zo nauw nemen met hun rechten. Dat blijkt uit het jaaroverzicht van ConsuWijzer.

De website van deze vraagbaak van de overheid werd vorig jaar 2,3 miljoen keer bezocht en dat is een stijging van vijftien procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Consuwijzer ontving in 2010 zo'n honderdduizend vragen en opmerkingen van consumenten. In 29 procent van de gevallen ging het om opdringerige verkoop via de telefoon of aan de deur. Er waren ook veel vragen over garantie en onduidelijke rekeningen.

Daarnaast roept het stilzwijgend verlengen van abonnementen na afloop van de opzegtermijn door kranten of fitnesscentra veel vragen op. In Consuwijzer werken drie toezichthouders samen: De Consumentenautoriteit (oneerlijke praktijken), Opta (telecom) en de kartelwaakhond Nma. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!