Na in 2010 een goed jaar te hebben gedraaid, is kortingsssite Groupon op zoek naar nieuwe uitdagingen. Dat meldt het hoofd van financiële zaken bij Groupon, Jason Child, in een interview met The Daily Finance.
De retailer wil in 2011 het aantal markten waarin het actief is uitbreiden, en zich richten op de productverbetering. Zo gaat Groupon niet meer alleen ‘de deal van de dag’ aanbieden, maar ook ‘de deal van het uur’. “Ik zie geen grenzen”, aldus Child. “Waarom zouden wij niet even groot kunnen zijn als bijvoorbeeld Amazon?”
De retailer heeft nu wereldwijd 54 miljoen abonnees. Het succes van de site is volgens Child simpelweg te danken aan de kortingen. “Wij bieden kortingen die ongekend zijn. Ook kunnen klanten zien hoe populair een deal is, waardoor ze sneller geneigd zijn deze aan te schaffen.
"Als iets populair is, dan zal het wel een topdeal zijn, denken veel abonnees.” Ook het mobiel internet en de populairiteit van social media hebben bijgedragen aan de vogelvlucht van het bedrijf. “Mensen kijken veel vaker op internet en willen de hele dag op de hoogte blijven van de deals. Daarnaast hebben wij een hoop aan de financiële crisis te danken. Omdat mensen op hun centen moeten letten, struinen ze het internet af, op zoek naar kortingen.”
Groupon ziet geen grenzen
Gepubliceerd op 9 februari 2011 om 00:00
Reacties 0