Apple wint terrein op m-commerce gebied

Retailers moeten een applicatie voor de iPad ontwikkelen, willen ze de consument bijbenen. Dat schrijft onderzoeksbureau Forrester Research naar aanleiding van de weblogs van enkele retailers.

De iPad blijkt op veel e-commerce sites het meest gebruikte apparaat. Bij bepaalde retailers kwam 46,5 procent van alle mobiele bezoekjes via een iPad. Apple wint daarmee flink aan marktaandeel: Ruim 82 procent van alle bezoeken kwam vanaf een Apple apparaat, variërend van een iPod Touch tot een iPhone.

“De iPad bleek onmiddellijk na zijn lancering een uitstekend middel voor m-commerce”, vertelt Sucharita Mulpura van onderzoeksbureau Forrester Research. “Veel retailers zeggen dat tablets goed zijn voor de helft van de m-commerce bezoeken. Dat kan eventueel leiden tot een nieuw onderdeel binnen de m-commerce: de tablet commerce. Deze ontwikkeling is te wijten aan een zwakte van smartphones. Het kleine formaat maakt het consumenten moeilijker online producten aan te schaffen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!