Retailers moeten een applicatie voor de iPad ontwikkelen, willen ze de consument bijbenen. Dat schrijft onderzoeksbureau Forrester Research naar aanleiding van de weblogs van enkele retailers.
De iPad blijkt op veel e-commerce sites het meest gebruikte apparaat. Bij bepaalde retailers kwam 46,5 procent van alle mobiele bezoekjes via een iPad. Apple wint daarmee flink aan marktaandeel: Ruim 82 procent van alle bezoeken kwam vanaf een Apple apparaat, variërend van een iPod Touch tot een iPhone.
“De iPad bleek onmiddellijk na zijn lancering een uitstekend middel voor m-commerce”, vertelt Sucharita Mulpura van onderzoeksbureau Forrester Research. “Veel retailers zeggen dat tablets goed zijn voor de helft van de m-commerce bezoeken. Dat kan eventueel leiden tot een nieuw onderdeel binnen de m-commerce: de tablet commerce. Deze ontwikkeling is te wijten aan een zwakte van smartphones. Het kleine formaat maakt het consumenten moeilijker online producten aan te schaffen.”
Apple wint terrein op m-commerce gebied
Gepubliceerd op 10 februari 2011 om 00:00
Reacties 0