Het Italiaanse modehuis Prada zag haar omzet in 2010 met 31 procent stijgen. Dat schrijft FashionUnited online. De omzet van het luxebedrijf, dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie, kwam uit op ruim twee miljard euro. Een groot deel van de omzetgroei is afkomstig uit de eigen winkels die het bedrijf uitbaat; de omzet uit retail steeg met 44 procent, waarvan de helft van de groei werd behaald in de bestaande winkels.
Volgens ceo Patrizio Bertelli kan de uitbreiding met nieuwe winkels 'een winnende strategie' worden genoemd. “Nu we de twee miljard aan omzet voorbij zijn, kunnen we onszelf nu nog uitdagender doelen stellen”, aldus Bertelli.
Met name in Azië, inmiddels de belangrijkste markt voor het modehuis, boekte Prada veel succes. De omzetgroei bedroeg daar 48 procent. In Amerika steeg de omzet afgelopen jaar met 29 procent en in Europa verkocht Prada achttien procent meer dan in 2009.
Reacties 0