Jumbo is dé kwaliteitssupermarkt van Nederland. Dat is de uitkomst van een grootschalig onderzoek van Tros-televisieprogramma Radar naar de kwaliteit van supermarkten.
Het familiebedrijf kreeg in het onderzoek onder ruim 53 duizend respondenten het gemiddelde rapportcijfer 7,3. De keten uit Veghel blijft daarmee een keur aan branchegenoten net voor. Hoogvliet, Albert Heijn, Deen, Poiesz, Nettorama en Jan Linders staan gezamenlijk op plaats twee met een 7,2. De totale rapportcijfers lopen overigens slechts beperkt uiteen. Behalve het resultaat van Aldi, die met een 6,4 de laagste score kreeg toebedeeld.
Jumbo scoort hoog op prijsniveau, wachttijd bij de kassa, vriendelijkheid en behulpzaamheid van personeel en assortiment. Prijsniveau is door de onderzoekers dubbel geteld in de eindscore die is opgemaakt uit elf factoren. Minder doet Jumbo het bij de kwaliteit van vlees en groente en fruit.
Jumbo scoort het beste in Radar-onderzoek
Gepubliceerd op 22 februari 2011 om 00:00
Reacties 0