Een aantal webwinkels in de Verenigde Staten voert een strategie die haaks staat op die van eBay en Amazon. Terwijl de retailgiganten miljoenen producten aanbieden, houdt de kleine club webwinkeliers het productaanbod bescheiden. De retailers hopen zo de keuze van consumenten makkelijker te maken.
De sites laten een handvol zelf ontworpen items zien die zijn uitgekozen naar aanleiding van de persoonlijke smaak van bezoekers. Zo moeten consumenten een test invullen waaruit blijkt over welke smaak zij beschikken. Op basis van deze uitslag wordt een handjevol producten tentoongesteld.
De Amerikaanse webshop ShoeDazzle maakt gebruik van verschillende stylisten en celebrities bij het samenstellen van de producten en tests. “Bij sites als Amazon moeten klanten soms zoeken naar een paar zwarte pumps te midden van honderd duizenden zwarte pumps”, vertelt Deborah Benton coo van ShoeDazzle. “Wij weten wat hun fashion-profiel is en bieden ze vijf verschilende opties. Het voorkomt een vermoeiende zoektocht naar het juiste paar schoenen.”
Webwinkeliers maken keuze simpel
Gepubliceerd op 22 februari 2011 om 00:00
Reacties 0