Op 22 maart 2011 vindt eRetail plaats, het jaarlijkse congres voor retailers en hun online strategie. Tijdens de dag wordt onder anderen multichannel retail toegelicht.
De Bijenkorf heeft via zijn kaartprogramma inzicht in klantgedrag over de kanalen heen en biedt daarom tijdens het congres practices en learnings voor een succesvol multichannel beleid. Aan de hand van de ervaringen van Hunkemöller wordt het wel of niet uitbesteden van webshops toegelicht. Ook wordt er via nieuwe resultaten van consumentenonderzoek in kaart gebracht welke verschillen en overeenkomsten er tussen ‘online’ en ‘offline’ consumenten zijn. Welke rol spelen imago en bekendheid bij online aankoop of draait alles alleen om vindbaarheid, prijs en gemak?
Tijdens eRetail wordt alles over het proces en de geleerde lessen besproken. Daarnaast worden de trends en ontwikkelingen die Google ziet in kaart gebracht. Voorts wordt tijdens het congres besproken hoe retailers kunnen voorkomen dat een klant afhaakt in het aankoopproces. De veelvoorkomende conversiekillers en best practices worden in beeld gebracht.
Online strategieën toegelicht tijdens eRetail
Gepubliceerd op 1 maart 2011 om 00:00
Reacties 0