Natuurwinkels richten zich op de moderne consument
Gepubliceerd op 21 september 2004 om 00:00
Natuurwinkels worden vaker bezocht door `de moderne consument`. Dat stelt althans retailmanager G. Bosveld van de natuurvoedingswinkelorganisatie (NWO), die de belangen van 90 van de 225 Nederlandse Natuurwinkels behartigt. De omzet van de Nederlandse Natuurwinkels is de afgelopen zes maanden met 9% gegroeid in vergelijking tot 2003. Uit cijfers van het Hoofdbedrijfschap Agrarische Handel komt naar voren dat de Natuurwinkels wekelijks worden bezocht door 1.800 klanten die gemiddeld voor 13 euro besteden. De nieuwe Natuurwinkel in Hilversum, modern ingericht en 440 m2 groot, heeft met de nieuwe locatie een omzetstijging gerealiseerd van 70%. De AGF-omzet bedraagt tussen de 7.500 euro en 8.500 euro per week. Volgens eigenaar R. Zentveld komen de goede resultaten vooral op het conto van een nieuwe groep moderne consumenten. Binnenkort worden er nieuwe Natuurwinkels geopend in Amsterdam, Utrecht en Zoetermeer. De bedoeling is om dit jaar tien nieuwe winkels te openen. Hoewel het areaal van biologische groenten en fruit in Nederland de afgelopen twee jaar is gedaald van 42.610 hectare in 2002 tot 40.318 hectare in 2004, zien de Natuurwinkels de toekomst met vertrouwen tegemoet.
Reacties 0