Macintosh Retail Group heeft in 2010 een 27,7 procent hogere nettowinst geboekt. De winstgroei wordt volledig gedragen door sterk hogere volumes en betere marges bij de verkoop van schoenen. Dat maakte het retailbedrijf donderdag voorbeurs bekend.
In de woningdecoratie en bij de telecom en automotive activiteiten is de crisis nog niet voorbij en daalden de bedrijfsresultaten, meldt het retailbedrijf van winkelketens als Scapino, Belcompany, Kwantum en Halfords.
In het tweede halfjaar verbeterden de bedrijfsresultaten bij woningdecoratie en automotive overigens licht ten opzichte van het jaar ervoor.
Macintosh verwacht voor 2011 moeilijke marktomstandigheden, maar geeft geen concrete outlook.
De retailer boekte een nettowinst van 40,1 miljoen euro tegen 31,4 miljoen euro in 2009. Het bedrijfsresultaat voor rente en belastingen (EBIT) steeg 25 procent naar 55,9 miljoen euro en de omzet nam 1,3 procent toe tot 1,13 miljard euro.
Betere schoenenverkoop stuwt omzet Macintosh
Gepubliceerd op 3 maart 2011 om 00:00
Reacties 0