Markt voor cosmetica voor donkere huid groeit wereldwijd

Mondiaal neemt het aantal huid- en haarverzorgingsproducten die speciaal voor de donkere huid ontwikkeld zijn toe. Dit blijkt uit het rapport `Ethnic Personal Care in the US, UK and South Africa to 2008` van Datamonitor. De markt ontwikkelt zich relatief langzaam, maar multinationals als L`Oreal gaan steeds meer rekening houden met de financieel interessante doelgroep. Zo hebben vrouwen van Afro-Caribische afkomst in het Verenigd Koninkrijk (VK) vaker een eigen bedrijf dan blanke vrouwen.In het VK zijn etnische minderheden goed voor 8% van de bevolking. De leeftijdsgroep van 16 tot 35 jaar heeft een gezamenlijk besteedbaar inkomen van 32 miljard pond. Van de in totaal 60 miljoen inwoners is 2% zwart en 4,4% van Aziatische origine. Van de allochtone populatie is 56% Aziatisch, 25% zwart en 15% van gemengde afkomst. De laatste groep maakt de snelste groei door. De grootste aanbieders van huid- en haarverzorgingsproducten voor allochtonen zijn L`Oreal, Luster Products, Pro-Line/Alberto Culver, Fashion Fair Cosmetics, Color me beautiful, Black Opal, ET Browne en Sleek Cosmetics.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!