Markt voor cosmetica voor donkere huid groeit wereldwijd
Gepubliceerd op 2 juni 2005 om 00:00
Mondiaal neemt het aantal huid- en haarverzorgingsproducten die speciaal voor de donkere huid ontwikkeld zijn toe. Dit blijkt uit het rapport `Ethnic Personal Care in the US, UK and South Africa to 2008` van Datamonitor. De markt ontwikkelt zich relatief langzaam, maar multinationals als L`Oreal gaan steeds meer rekening houden met de financieel interessante doelgroep. Zo hebben vrouwen van Afro-Caribische afkomst in het Verenigd Koninkrijk (VK) vaker een eigen bedrijf dan blanke vrouwen.In het VK zijn etnische minderheden goed voor 8% van de bevolking. De leeftijdsgroep van 16 tot 35 jaar heeft een gezamenlijk besteedbaar inkomen van 32 miljard pond. Van de in totaal 60 miljoen inwoners is 2% zwart en 4,4% van Aziatische origine. Van de allochtone populatie is 56% Aziatisch, 25% zwart en 15% van gemengde afkomst. De laatste groep maakt de snelste groei door. De grootste aanbieders van huid- en haarverzorgingsproducten voor allochtonen zijn L`Oreal, Luster Products, Pro-Line/Alberto Culver, Fashion Fair Cosmetics, Color me beautiful, Black Opal, ET Browne en Sleek Cosmetics.
Reacties 0