Adidas ziet 2011 positief tegemoet

Adidas heeft in 2010 haar nettowinst zien verdubbelen en verwacht ook in 2011 een goed jaar te draaien. In totaal noteerde het merk een nettowinst van 567 miljoen euro tegenover 245 miljoen euro in 2009. De forse stijging dankt Adidas vooral aan het WK voetbal, herstel bij Reebok en groei in opkomende markten.

“Ook 2011 lijkt een geweldig jaar te worden voor Adidas. We hebben een snelle start achter de rug”, zegt Herbert Hainer. De omzet kwam uit op twaalf miljard euro, een stijging van vijftien procent. Adidas hoopt de omzet tegen 2015 te kunnen verhogen tot 17 miljard euro.

Adidas gaat in 2011 zijn prijzen verhogen. “De prijzen van grondstoffen en de kosten van arbeid en transport zijn de afgelopen twaalf maanden gestegen”, zei Adidas-topman. Hoe groot de prijsstijging wordt, zal per product verschillen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!