De online omzet van warenhuis de Bijenkorf is in 2010 gestegen met driehonderd procent, ten opzichte van een jaar eerder. In 2009 heropende de keten zijn internetshop. Financiële details maakte de retailer niet bekend.
Het afgelopen jaar werden 250 merken toegevoegd aan debijenkorf.nl. De warenhuisketen paste naar aanleiding van het fors uitgebreide assortiment de navigatie aan. “Het grotere aanbod vraagt om bredere selectiemogelijkheden”, aldus e-commerce manager Pieter Heij.
Onder meer het hoofdmenu is aangepakt. “Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws”, legt Heij uit.
Voorts is het aantal persoonlijke selectiemogelijkheden op de site uitgebreid. Shoppers kunnen binnen modecategorieën voortaan keuzes maken in merk, stijl, maat, kleur en prijs. Daarbij bestaat de optie alleen aanbiedingen voorgeschoteld te krijgen.
Webwinkel Bijenkorf groeit 300 procent
Gepubliceerd op 7 maart 2011 om 00:00
Reacties 0