Foot Locker heeft in 2010 zijn resultaten fors verbeterd. Het fiscale jaar 2010, dat afliep op 29 januari, leverde het Amerikaanse sportmerk een omzetstijging op van 4,6 procent. De nettowinst kwam uit op 169 miljoen dollar, tegenover 48 miljoen dollar in 2009.
We voelen ons erg aangemoedigd door de voortdurende verbetering in onze prestaties, stelt ceo Ken C. Hicks in een persbericht. “In 2011 zullen we ons blijven focussen op verdere implementatie van onze strategische initiatieven, waarvan wij denken dat ze zullen zorgen voor een voortzetting van de groeiende winstgevendheid van ons bedrijf.”
Foot Locker opende het afgelopen jaar 43 nieuwe winkels en verplaatste of vernieuwde 171 filialen. Het bedrijf heeft momenteel 3426 eigen winkels en 26 franchisefilialen.
Uitstekend jaar voor Foot Locker
Gepubliceerd op 7 maart 2011 om 00:00
Reacties 0