Carrefour boekt forse winst

Carrefour heeft in 2010 haar nettowinst met 56 procent zien stijgen. De nettowinst van het Franse concern kwam naar eigen zeggen uit op 433 miljoen euro, vergeleken met 276 miljoen euro een jaar eerder. De huidige opbrengsten stegen zoals werd verwacht met 9,3 procent tot 2,97 miljard euro.

Eind 2010 had het concern te maken met eenmalige kosten van 550 miljoen euro, naar aanleiding van problemen bij de Braziliaanse dochteronderneming. Door op de andere uitgaven te bezuinigen, zag Carrefour haar nettowinst toch fors stijgen. De meest dringende kwestie voor Carrefour blijft het draaiende houden van de grote hypermarktwinkels in Europa. Deze ketens zijn verantwoordelijk voor een groot deel van de inkomsten, maar lijden onder de dalende consumentenuitgaven en de concurrentie van speciaalzaken en supermarkten.

Carrefour hoopt de concurrentie voor te zijn door een nieuw format op de markt te brengen, genaamd Carrefour Planet, dat in vijf Europese landen wordt gelanceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!