Lappenlabel wordt modemerk

De fabrieksbatik die als Dutch Wax verkocht wordt, is al meer dan 160 jaar een succesverhaal in West-Afrika. Oké, de omzet van Vlisco Group heeft ups and downs gekend, maar met vers kapitaal van investeringsfonds Actis kan het bedrijf uit Helmond zich nu ontwikkelen tot een Afrikaans modehuis.

Vlisco Group, bekend producent van Dutch Wax fashion fabrics in Helmond, werd afgelopen najaar voor een slordige 118 miljoen euro overgenomen door het investeringsfonds Actis. Dit fonds investeert in bedrijven die actief zijn in emerging markets. Helmond valt niet binnen deze categorie, maar Vlisco’s afzetmarkt is West- en Midden-Afrika, waar de stoffen als ‘Véritable Hollandais’ in meer dan anderhalve eeuw een unieke reputatie hebben opgebouwd. Vlisco Group omvat bovendien twee extra productiebedrijven in Ghana en Ivoorkust, waar stoffen gemaakt worden voor de merken Uniwax, GTP en Woodin.

Het gehele artikel is te lezen in het maartnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!