‘Online shopper doet langer over aankoop’

Online consumenten doen er langer over om tot een aankoop te komen dan voorheen. Dat blijkt uit onderzoek van NetElixir naar het online koopgedrag van consumenten. Etailers signaleerden eerder al dat de tijd tussen de interesse in een bepaald product en de daadwerkelijke aankoop meer tijd in beslag nam dan voorheen. Volgens NetElixir komt dit omdat consumenten vaker op internet verder zoeken wanneer zij een product voor ogen hebben. Zo wordt er in toenemende mate gezocht naar de beste aanbieding, uitgebreide product informatie en beoordelingen.

“Nu de economie herstellende is, zien we een verandering in het koopgedrag van consumenten”, Udayan Bose, ceo bij NetElixir’s. “Er worden minder impulsieve online aankopen gedaan. Klanten willen weten wat ze in huis halen.” Volgens Bose kunnen retailers op deze trend inspringen door de data op hun site te verbeteren. Zo voorkomen zij dat consumenten verder surfen naar volledige productinformatie. “Om de moderne consument te blijven bedienen moeten retailers zo veel mogelijk informatie op haar site of advertenties verstrekken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!