Skype boort een nieuwe geldstroom aan door het hoofdscherm van zijn belprogramma open te stellen voor reclame. Volkswagen, Nokia, Disney, Visa en Groupon behoren tot de eerste adverteerders. Zij mogen per dag één reclame per merk vertonen.
Gebruikers van de belsoftware zien op het hoofdscherm de zogeheten masthead banners: reclameuitingen van maximaal 50Kb en 650×170 pixels. Wie daar op klikt, ziet de advertentie vergroten tot 650×340 pixels. De reclame wordt nu alleen getoond aan gebruikers van Skype voor Windows.
Belangstellende klanten kunnen via een click to call-knop direct met de adverteerders bellen. Skype heeft de verkoopactiviteiten in Duitsland uitbesteed aan Ströer Interactive en in Engeland aan Ad2one. Voor de verkoopactiviteiten in Amerika heeft Skype echter niet voor een reclamebureau gekozen, maar voor Meebo, een chatbedrijf uit Nederland.
Adverteerders krijgen geen toegang tot iemands contactenlijst, wat bij Facebook wel het geval is. Skype krijgt daarnaast geen informatie over consumenten die gebruik maken van de click to call-knop om met een adverteerder te bellen.
Skype geeft ruimte aan adverteerders
Gepubliceerd op 8 maart 2011 om 00:00
Reacties 0